מהו קידום אתרים וכיצד השירות הזה יכול לעזור לכם להרוויח יותר מהחנות שלכם?

"אם אתה לא באינטרנט אתה לא קיים"? לא בדיוק! בעלי עסקים רבים מכירים את המשפט הזה ובהתאם לו, פותחים אתר אינטרנט. אבל גם באינטרנט אתם למעשה "לא קיימים" מבחינת הגולשים, ללא "מרכיב סודי" וחיוני. טוב, לא כל כך סודי, אבל לא תמיד מיושם היטב או בכלל. אנו מדברים על קידום אתרים. סביר ששמעתם על שירותים מסוג זה. אם החלטתם שלא להיעזר בהם (אולי התאכזבתם משירות כזה בעבר), כדאי לכם להבין כיצד קידום אתרים איכותי באמת עשוי לסייע לכם.

מאתר מכירות לאתר ש(באמת) מוכר

אם אתם בעלי חנויות תכשיטים ואופנה, אתם יודעים ש"אופנה" אחת נשארת יציבה מזה שנים רבות: הפופולאריות של רשת האינטרנט. ייתכן שמסיבה זו הקמתם אתר, אך התועלת שהוא מניב לכם לרווחים שולית או לא קיימת, בין אם זה אתר תדמית שאמור היה להביא לקוחות לחנות פיזית, או אתר מכירות אשר היקף המכירות דרכו מאכזב. באמצעות פעילות שיטתית ומיומנת של קידום חנות וירטואלית, ניתן לשנות מצב זה באופן משמעותי. עקרונית, מדובר על שיווק. הקמת חנות באינטרנט ללא שיווק, שוות ערך להקמת חנות פיזית רגילה ללא שיווק. למעשה, זה גרוע יותר. חנות פיזית במיקום טוב, עשויה להיחשף לאנשים רבים שעוברים לידה. אבל לא כך באינטרנט. ללא קידום האתר במנועי חיפוש, הדבר דומה להקמת חנות פיזית בקניון שהוא "פיל לבן". איש לא ידע על החנות שלכם. קידום אתרים מסייע להביא את הלקוחות הפוטנציאליים אליכם ולמקסם את יחס ההמרה של האתר ואת הרווחים.

לקדם את השורה התחתונה

קידום אתרים עשוי לסייע לבעלי עסקים למקסם את "השורה התחתונה" של רווחיהם באופנים הבאים:

  • ליידע על קיום האתר – בכך שהאתר יוצג במיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
  • למשוך את הלקוחות המתאימים ביותר – את הגולשים שמחפשים מוצרים, בדיוק מהסוג שהחנות שלכם מציעה.
  • להביא אותם בזמן המתאים ביותר – תוצאות חיפוש הן תגובה לעניין אקטיבי מצד הגולש. זו לא פרסומת שהוא רואה, אשר עשויה להיות מוצגת בפניו בזמן שבו אין לו כל עניין או כוונה לבצע רכישות.
  • לאפשר מקורות הכנסה נוספים – חנות באינטרנט שהופכת פופולארית בעקבות קידום טוב, פותחת הזדמנויות עסקיות חדשות בעבור בעליה. למשל בתחום שמכונה "שיווק שותפים".

 

 

משלבים גישות וממקסמים תוצאות

קידום האתר בתשלום למנועי החיפוש ("קידום ממומן"), מספק דרך מהירה לראות תוצאות. מצד שני, עם הפסקת התשלום, יפסיק הקידום. כך שמקובל ומומלץ, להשתמש בכך לצד גישה נוספת, חשובה בכל מקרה: שיפור האתר עצמו, בהיבטים שמשפיעים על קידום אתרים (“קידום אורגני"). זו היא השקעה אשר מניבה תועלות רבות, לטווח ארוך. במה זה מתבטא?

  • תוכן איכותי – חשוב ביותר לקידום.
  • מהירות האתר – למשל מהירות טעינת תמונות המוצרים.
  • התאמת האתר לכל פלטפורמה – עם המאפיינים המיוחדים שלה לגבי תצוגה ואמצעי קלט. זה אומר בפועל סמארטפונים, טאבלטים, לפטופים ומחשבים אישיים.
  • אבטחה – מבחינת קונים פוטנציאליים, ידוע שאחד החסמים העיקריים לרכישות באתרים כאלה, הוא חשש מסיכוני אבטחה. גם גוגל שמה לב לכך בדירוג אתרים בתוצאות חיפוש.

להסתגל לשינויים

כידוע, עולם העסקים המודרני הוא עולם דינאמי מאוד. חנויות תכשיטים ואופנה זקוקות למודעות להתפתחויות בענף שלהן ולתגובה מהירה לכך. באופן דומה, קידום אתרים מקצועי יתרום גם בהסתגלות לשינויים במנגנוני החיפוש. שינויים מתמידים אלה, עלולים לפגוע באפקטיביות של קידום האתר, במידה ולא מתעדכנים מקצועית בהם ובהשלכותיהם. ואכן, קידום אתרים מהווה מאמץ מתמשך, כולל התעדכנות מתמדת כזו והתאמת הטיפול בפעילות הקידום בהתאם לכך.

לסיכום

המסקנה פשוטה: אל תסתירו את החנות שלכם באינטרנט! עזרו לגולשים להכיר אותה ולהגיע אליה ולעצמכם, למקסם את השורה התחתונה של הרווחים. קידום אתרים איכותי, הוא המפתח רב העוצמה להשגת מטרות אלה.

נגישות