מתי יש צורך במערכת לניהול אשראי חוץ בנקאי?

על רקע ביקוש גובר להלוואות חוץ בנקאיות, היקף נותני השירותים בתחום זה מתרחב. אך כשם שהלוואות מסוג זה נחוצות לרבים, שמחפשים לקבל אותן מגורמים מקצועיים ואמינים, גם פתרונות לניהול הלוואות נדרשים על ידי נותני השירותים וגם הם חייבים להיות מקצועיים ואמינים לא פחות. איזו מערכת מציעה לכך פתרון בולט במיוחד? ומתי דרושה מערכת לניהול אשראי חוץ בנקאי?

אתגר ניהול ההלוואות

ניהול הלוואות איננו דבר של מה בכך. אנו לא מדברים על הלוואה שעסק נותן באופן יוצא דופן, כגון הלוואה לעובד. אלא על עסקים שמתמחים בהלוואות או שמתן הלוואות הוא חלק מרכזי וקבוע בפעילותם. כשם שתחום ההלוואות מורכב, גם הפתרונות שנותנים לו מענה הם מתוחכמים. הם גם עוברים תהליך מתמיד של עדכון ושכלול מהיבטים שונים, טכניים, בירוקרטיים ואחרים. ואכן, מקצוענים בתחום זה יוכלו למצוא כיום אוסף פתרונות ייעודיים לכך. ניהול הלוואות מקצועי, כרוך כמובן קודם כל בניהול מסודר מאוד של כל הנוגע להלוואה, כגון ריביות. אך הוא מתייחס גם להיבטים משלימים רבים, כגון תאימות לחוקים ותקנות שונות, ניהול סיכונים וניהול קשרי לקוחות. אז מתי יש צורך במערכת כזו?

 

 

למקצוענים ברף הגבוה

לשם המענה על השאלה מתי יש צורך במערכת כזו, ניקח בתור דוגמה של מערכת לניהול אשראי חוץ בנקאי את תפנית מבית מטריקס. תפנית מאפשרות לנהל מתן הלוואות וגם את קבלתן. כך שבהגדרה כללית, מערכות כאלה נחוצות עבור כל עסק, שמעוניין לנהל באופן מקצועי וקבוע, מתן או קבלת הלוואות. זהו פתרון ניהול אשראי חוץ בנקאי אשר מתאים לגופים מוסדיים (כבנקים וחברות השקעות) אך גם לחברות פרטיות שעוסקות בתחומים האלה. מערכת כזו עשויה לעמוד על הפרק בפתיחת חברה מסוג זה, אך גם במהלך תהליכים של שדרוג ושיפור מערכות המחשוב שלה. ניתן לסכם זאת, בכך שמקצוענים בתחום האשראי החוץ בנקאי חייבים לעבוד עם מערכת ייעודית ואיכותית. זה לא מסוג הדברים שמקבלים פתרון מספק, באמצעות אוסף קבצי גיליון אלקטרוני ומעבד תמלילים.

עוד על תפנית

תפנית היא למעשה מערכת Enterprise Resource Planning לעסקים גדולים. כך שמבחינת השאלה למי זה מתאים, במקרה הזה גם לא מדובר על עסקים קטנים או בגודל בינוני. ייחודה של תפנית, הוא בהיותה מותאמת מראש למגזרים עסקיים שונים. מהיבט זה, מדובר בפתרון ייחודי. מלבד ניהול אשראי חוץ בנקאי, מגזרים אלה כוללים למשל גם את מגזרי יבואני הרכב, ליסינג והשכרה, יבוא ושיווק מוצרי צריכה, מרכזים לוגיסטיים, מוצרי גמר לבית (ריצוף, קרמיקה, סניטציה), חברות שירותים ועוד. בתחום ניהול האשראי החוץ בנקאי, תפנית מציעה בין השאר את היכולות הבאות:

  • ניהול ההלוואות – הפעילות הבסיסית של ניהול ההלוואות מול הלקוחות השונים, טיפול בריביות, בעמלות, בבטוחות להלוואה ועזרים שונים לגבי מעקב אחר פרעון ההלוואות וחריגות בהקשר זה.
  • ניהול קשרי לקוחות – היכולת החשובה לנהל בצורה המתקדמת והמסודרת ביותר, את המידע על הלקוחות.
  • ארכיון דיגיטלי – ניהול מסמכים שונים בהקשר הלקוחות, כולל סריקה מהירה ואיכותית של מסמכים בכמויות גדולות והפיכתם למסמכים דיגיטליים.
  • פקטורינג – כולל ניהול תיקי לקוחות, ניהול תיקי חייבים וכל מה שעוד דרוש, עבור פעילות ייחודית זו.

כל אלה מבוצעים למעשה במסגרת "מודולים" ייעודיים שונים. תפנית כוללת כמובן מודולים נוספים, בהם מודולים לטיפול בניכיון המחאות, בניכיון כרטיסי אשראי, בניהול מכירות, בניהול שירות ובניהול רכש.

לסיכום

אם אתם מתכוונים לנהל באופן מקצועי פעילות נרחבת של מתן הלוואות או קבלתן, אז התשובה לשאלה שבכותרת פשוטה וחיובית – כן, אתם זקוקים למערכת ייעודית כגון תפנית.

נגישות